Kas yra SEO?

Kas yra SEO?

Pastaruoju metu vis dažniau girdimas trumpinys SEO yra angliško termino Search Engine Optimization atitikmuo. Lietuviškai tai vadinama paieškos sistemų optimizavimu. SEO skirta darbui su Google, Yahoo, Bing, Yandex, Rambler, Baidu ir kitomis paieškos sistemomis, tiksliau – internetinių svetainių optimizavimui paieškoje. Lietuvoje dažniausiai susiduriama su Google paieškos sistemos optimizacija, kadangi net 98 procentai lietuvių naudojasi būtent šia paieškos sistema.
Pradėjus SEO darbus, atliekami tam tikri veiksmai, siekiant, kad paieškos sistemos laukelyje, įvedus tam tikrą frazę – raktažodį – pirmuose rezultatuose atsirastų konkrečios svetainės puslapis. Nors SEO tikslas yra pirmosios paieškos pozicijos, tačiau patekimas bent jau į TOP 10 irgi yra gerai, mat šias vietas užimančios svetainės pritraukia didžiausią lankytojų srautą.

Raktažodžiai ir optimizuojami puslapiai

Optimizuojama interneto svetainė ir optimizuojamas puslapis yra dvi skirtingos frazės, tad maišyti šių terminų nevertėtų, juolab kad ir SEO darbų apimtys svetainei ir puslapiui yra skirtingos.
Internetinė svetainė turi daug puslapių, kurie iš esmės yra skirtingi, o kiekvienas puslapis turi konkrečią savo paskirtį: tai tarsi nuoroda į unikalią informaciją. Paprastai puslapio temą ir funkciją nusako vienas žodis – raktinė frazė – kuri dar atsispindi to puslapio meniu punkte. Taigi, žinant puslapio turinį apibūdinantį pavadinimą, galima žinoti ir tikslią frazę, kurios ieškos vartotojai, besinaudojantys Google ar kita paieškos sistema. Optimizuojant visą internetinę svetainę, reikia numatyti, koks puslapis į kokią raktinę frazę bus orientuotas. Toks struktūros sudarymas yra viena iš esminių tinklapio optimizavimo paieškos sistemoms dalių.

Pradinis tinklalapio optimizavimo etapas

Visų pirma, reikia išsiaiškinti, kokiomis raktinėmis frazėmis vartotojai naudojasi dažniausiai, ieškodami informacijos ar paslaugų, kurias teikia tam tikra svetainė. Šiame etape mes, SEOtyrimai.lt komanda, pasitelkiame specialų klausimyną. Jis skirtas tinklalapio tikslinės auditorijos nustatymui, išsiaiškinimui, kokie žmonės gali ieškoti tam tikrų paslaugų.

Po to sudaromas pradinių raktinių frazių sąrašas, kuris tampa pagrindu atrinkti populiariausius raktažodžius tam tikrai rinkos nišai. Tai atliekame su Google įrankiu – Keyword Tools. Jo pagalba galime sužinoti preliminarią statistiką, kiek vidutiniškai tam tikros raktinės frazės yra ieškomos Google paieškoje per mėnesį (naudojama 12 paskutinių mėnesių statistika). SEO optimizavimui svarbu pasirinkti tikslios (Exact) raktinės frazės statistiką, tik taip galima išsiaiškinti tikslų konkretaus žodžio ar jų junginio naudojimo per mėnesį vidurkį. Naudojantis Keyword Tool sužinomos ir kitos, susijusios raktinės frazės, kurių taip pat ieškojo vartotojai. Taigi, šio įrankio pagalba galima išsiaiškinti pačius populiariausius raktažodžius kliento tikslinėje rinkoje. Kuo raktažodis populiaresnis, tuo daugiau lankytojų galima susilaukti.

Kaip vertinti Google statistiką?

Statistiškai, pirmoje vietoje esanti svetainė perima iki 60 % viso paieškos naudotojų skaičiaus. Tarkim, jei raktinės frazės naudojimo vidurkis per mėnesį yra 1000 kartų, tai pirmoje vietoje esanti svetainė per mėnesį gali susilaukti iki 600 lankytojų vien per šį raktažodį. Buvimas TOP10 reiškia, kad bus galima pasiekti iki 10 % srauto.
Kitas svarbus vertinimo kriterijus – TOP10 ir norinčių į jį patekti skaičius. Tai yra savotiškas konkurencijos dydžio rodmuo. Jeigu į Google paieškos laukelį įvesite tam tikrą žodį, bus parodyta 10 rezultatų iš visų x puslapių. Būtent šis skaičius parodo, kiek iš viso puslapių pagal šią raktinę frazę konkuruoja dėl vietos TOP10.

SEO standartai

Išsiaiškinus raktines frazes, galima atlikti internetinės svetainės puslapių optimizaciją. Kiekvienas puslapis turi būti orientuotas į konkretų žodį ar jų junginį. Dviejų tokių pačių puslapių iš to paties domeno negali būti, kadangi Google paieškos sistema nesupras, kuris puslapis atitinka vieną, o kuris kitą frazę. Svetainės optimizavimo paieškos sistemai (SEO) esmė yra ta, kad Google sistema žinotų tik vieną konkretų paieškos rezultatą.
Turint svetainės struktūrą, reikia atsižvelgti, kad kiekvienas puslapis atitiktų SEO standartus: ja būtų priskirtas aiškus puslapio adresas (URL), puslapio antraštė, turinio antraštė, meta duomenys turi būti orientuoti į atitinkamą raktinę frazę, kuriai yra optimizuojamas puslapis.

Puslapio autoriteto didinimas

Sekantis etapas – išorinis tinklapio optimizavimas. Kitais žodžiais tariant, tai rekomendacinių ryšių apie svetainę kūrimas internete. Išorinio optimizavimo tikslas yra iš susijusių, autoritetingų tos rinkos svetainių gauti nuorodas per tam tikras raktines frazes (atgalinės nuorodos). Kuo daugiau tokių nuorodų turi svetainė, tuo didesnė galimybė iškilti Google paieškos rezultatų topuose.
Dar viena svarbi SEO proceso dalis yra monitoringas arba puslapių pozicijų pagal raktines frazes stebėjimas. Kiekvienas atliktas veiksmas optimizuojant puslapį tiek iš vidaus, tiek iš išorės sukelia tam tikras pasekmes, deja, ne visada geras. Dėl šios priežasties, reikia reguliariai stebėti, kaip keičiasi puslapių pozicijos po kiekvieno atlikto veiksmo. Laiku sureagavus į pokyčius, galima suvaldyti situaciją ir prisitaikyti prie paieškos sistemos.
Svarbu atsiminti, jog vartotojams svarbu vertė, o ji paprastai slypi puslapio turinyje. Google tikslas pagal įvestą raktinę frazę pateikti patį vertingiausią puslapį paieškos rezultatų viršuje. Laimėjimas tiek Google, tiek kitoms paieškos sistemoms įvyksta tada, kai laimi vartotojai. SEO prie to gali ypač prisidėti.

Klientų atsiliepimai:
Paslaugomis ir
pasiektais rezultatais
jau naudojasi:

SEOtyrimai.lt © 2008 – 2019. Seohelis.lt | Laisvės al. 59, Kaunas, Lietuva | +370 675 00 227 | info@seo.lt | sitemap